Het GFT-kaartspel “Wij rijden op jouw bananenschillen!” is bedoeld om leerlingen van het basisonderwijs spelenderwijs vertrouwd te maken met het scheiden van GFT en etensresten.
GFT-kaartspel "Wij rijden op jouw bananenschillen!
Met het kaartspel “Wij rijden op jouw bananenschillen!” leren leerlingen welke afvalresten wél en welke niet bij het GFT en etensresten mogen (cognitieve leerdoelstelling). En leerlingen krijgen inzicht in de waarde van GFT en etensresten – van deze stroom worden nieuwe grondstoffen gemaakt (bewustwordingsdoelstelling).
Als we denken aan afval, denken we aan alles wat we weggooien en niet meer nodig hebben. Het is afgedankt. Gebruikt. Weggegooid. Zo ging het vroeger. Maar zo simpel is het al lang niet meer. Het meeste afval heeft namelijk waarde. Het bevat grondstoffen voor nieuwe producten. Uit GFT en etensresten halen wij onder andere compost en groengas.